Nykyajan guruilla tuntuu olevan tarve rahastaa. Jaettiinpa sitten elämänohjeita tai vaikkapa tietotekniikkaa. Kun jokin ei pelaa, soita gurulle! Vain 3 €/min. Tähän tarinaan liittyy Elisa-Saunalahden
OmaGuru.
Oli vierasmökin reititin tehnyt lakon. Lopullisesti simahtanut. Jouluna huomattiin, kun sukulaisvekarat, onnettomat, eivät päässeet nettiin. Kammottava onnettomuus, loma pilalla. Onneksi
heidän vanhempansa suostuivat nukkumaan tuossa kirotussa vierasmökissä, että lapset saivat rauhassa chattailla ja vierailla instragrameissa, ja ties missä netin syövereissä, kun päämökissä kaikki oli kunnossa.
Tilattiin heti joulun jälkeen uusi. Pieter meni vasta monen viikon kuluttua mökille ja avasi paketin. Voi, kapistus oli väärä, se isompi laite, hän halusi sen pienemmän. Vaihtaisihan se Elisa-S
varmaan, kun ei ole vielä ollenkaan käytetty. Ei, ei vaihtanut. Vaihtoaika on 2 viikkoa ja piste. Ja sekin vain, jos on ostanut puhelimessa, jos on ostanut liikkeestä, ei voi vaihtaa ollenkaan!!! Koska vaikka kuinka hoippuisi ulos liikkeestä
pyörryksissä myyjän taitavista puheista, sinun oletetaan TIETÄVÄN, mitä teet!
Minkäs teet, ei kun asentamaan. Ei pelittänyt, vaikka kuinka asensi. Jos ei toimi niin kuin pitäisi:
sim-kortti sisään ja töpseli seinään, niin menepä Huawein sivulle ja tee näin… Hän tekee juuri niin (Pieter ei näissä asioissa ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä), ei vieläkään
ruleta. Soitto asiakaspalveluun. Sitten OmaGurulle. Tämän kanssa yritettiin ja yritettiin ja sitten todettiin, että laite on viallinen. Pitää vaihtaa.
Tuli puhelinlasku, OmaGurun osuus oli
53 € ja rapiat. Minä siitä valittamaan. Mistä löytyy valitusosoite? Ei mistään. Chattailemaan ROBOTIN kanssa. Mikä mieltäsi painaa, kysy! Ok, kysytään. Mihin voin valittaa laskusta? En ymmärrä
kysymystäsi, yritä muilla sanoilla. Ok, vaikka näin: Valitus laskusta. En ymmärrä vieläkään kysymystäsi… Huh. Onneksi aukeni oikea chatti. Siinä sitten kysymykseni ymmärrettiin. Luvattiin jättää
soittopyyntö Elisa-Saunalahden tekniselle puolelle. Sieltä soitetaan. Miksi ihmeessä miehesi soitti sitten OmaGurulle, eikä vikapalveluun, se on paljon halvempi numero? Jaa-a, enpä tiedä, varmaan
sieltä Asiakaspalvelusta on neuvottu. (Myöhemmin kävi ilmi, että Asiakaspalvelusta oli YHDISTETTY Gurulle) Keskustelun päätteeksi ystävällinen herrahenkilö lupasi vähentää laskusta 27
€, kun se Gurukin oli niin paljon töitä tehnyt. Ok, en enää jaksanut valittaa, että jos piru vieköön vika on teidän laitteessa ja sen takia aikaa menee puhelimessa 24 minuuttia, niin ei se kyllä ole meidän
asia maksaa siitä puhelusta yhtään mitään, vaikka Guru olisi raatanut puoli päivää!
Tähän mennessä tosi yksinkertaista, eikö? Harhailet netissä etsimässä
jotakin numeroa tai osoitetta…Heh. Kuka jaksaa (sen varaan ne laskevat) ja kuka osaa (senkin varaan on laskettu firmoissa).
No, sitten se uuden hakeminen ja rikki olevan palauttaminen. Kun ollaan mökillä
nyt, arveltiin, että olisi kätevä käydä Joensuussa vaihtamassa. Voisi sitten heti tsekata, toimiiko ja vaihtaa taas, jos ei toimi.Okei, soitetaanpa sinne, onko niillä niitä kapistuksia, ettei turhaan ajettaisi. Osoite löytyy,
mutta mistä numero? Ei ole, ei ole. Soitetaan keskukseen, se numero sentään on olemassa, mikä ilo! Sieltä luvataan (keskiviikkona) jättää soittopyyntö Joensuun Ellille, ei kun Elisalle. Ei kuulu soittoa. Soitan
uudestaan perjantaina. On yritetty kuulema soittaa (joo, yksi puhelu oli tullut YKSITYISESTÄ numerosta), laitetaanpa uudestaan soittopyyntö. Voi ilon päivää, Elli, tai siis Joensuun Elisa soittaa.
Saatiin laite, jopa se pienempi, ajettiin kotiin, sim-kortti sisään, töpseli seinään ja nyt on kaikki hyvin. Sukulaislapset voivat nyt tulla, elämä on yhtä internettiä! Juu, ja Gurukaan ei rikastunut
ihan kohtuuttomasti.