Olen menossa pojan luo visiittiin. Hän ilmoittaa, että jospa tulisit edelliselle pysäkille junalla, niin mentäis syömään johonkin kiinalaiseen (arvaa, kuka maksaa!). Ok, sopii. Niinpä
sitten VR:n sivuille lippua ostamaan. Kirjaudu Veturiin. Ok. VR tarjoaa asiakastunnusta ja salasanaa. Klikkaan ok. Väärin. Pitää olla s-postiosoite! Miksi se sitten tarjoaa sitä asiakasnumeroa? Pitää siis laittaa palautetta.
Asiakaspalvelu, puh nro xxx... 1,90 snt /min (vastattu puhelu, sentään, onneksi), on siellä joku ilmaisnumerokin, varmaan robotti vastaa ukk-kysymyksiin....
. No, jätetään tämä tuonnemmaksi, ei tuhlata voimia. Saan itseni klikattua lopulta siihen Veturiin. Hih. "Nyt sinulla on kaikki edut käytettävissäsi!" Jaa, mitkähän edut?
Matkoja löytyy, on Inter-cityä, on pedolinoa, on lähijunaa. Hinta eläkeläiseltä lähdöstä riippuen 17-26 €. Jaa, mutta R-junallahan pääsee, katsotaanpa erillisestä
lähijunien verkkokaupasta. Hinta 6,25 € eläkeläiseltä. Ok, sillä mennään. Valitaan lähtöaika ja maksutapa. Otetaanpa tuo siirto. Syötä puhelinnumerosi. Näppään yhden numeron väärin,
tulee ilmoitus, emme voi välittaa maksua, oletko varmasti antanut oikean puhelinnumeron ja onhan sinulla siirto-palvelu voimassa. On on, tietenkin, ai mutta jaa, numero heittää. Korjaan sen. Avot. Maksu onnistui, käy vahvistamassa se pankissa
ja palaa meidän sivuillemme. Minäpä sitten avaan läppäriltä pankin, samalta, jossa jo olen VR:n sivuilla. Ei sieltä löydy mitään siirto-palvelua. Ai niin, sehän onkin s-mobiilissa, eli puhelimessa. Sinne!
Onhan kännykkä ladattu? No joo, kerrankin. Voi, sieltähän se siirto löytyy ja ilmoittaa, että sinulla on yksi vahvistusta odottava maksu. Minä innoissani tökkään siihen sitten sen verkkopankin salasanan. Voi
ei, ei ei. Anna avainluku kohdasta H7. Missä se avainlukutaulukko taas olikaan? Ai tuossa, no nyt sitten uusi yritys. Onnistuu! Ja nyt piti sinne VR:n sivuille. Jos olisin enemmän dementoitunut, olisin jo unohtanut tämän vaiheen. Mutta
minäpä en ole. Niinpä lipun osto onnistui. Mutta missähän se lippu sitten on? Sähköpostissako vai puhelimessa. Pitääpä tarkistaa.
Näin helppoa se on, kun se
osaa.